Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Studenten Informatiekunde vertellen over hun studiekeuze(proces) en over de studie.
Lile Lin

Lile Lin

'Bij veel technische opleidingen leer je hoe technologieën werken, bijvoorbeeld de wiskunde erachter. Maar in een tijd waarin technologische ontwikkelingen zich razendsnel opvolgen—denk aan ChatGPT—wordt het steeds belangrijker om ook de impact ervan te bestuderen. .'

Lees het verhaal van Lile Lin

Anahita Foghahazadeh

Anahita Foghahazadeh

'Een van mijn meest interessante projecten was voor de Johan Cruijff Arena. Mijn groep onderzocht of je energie kon opwekken met dynamo’s in draaideuren. Naast technische berekeningen dachten we ook na over de impact: zou een zware dynamo bijvoorbeeld lastig zijn voor ouderen? Dit project bracht alle aspecten van de studie samen én had een praktische toepassing.'

Lees het verhaal van Anahita Foghahazadeh

Tycho Stam

Tycho Stam

Twee vakken springen eruit in mijn studie Informatiekunde: Recommender systems en Network Science. In deze studie doe je ook veel onderzoeken. Zo heb ik, samen met mijn medestudenten, een simulatie gemaakt van een supermarkt. Ik vond het erg leuk om met zoiets uit de werkelijkheid bezig te zijn.'

Lees het verhaal van Tycho

Marijn Meijering_studentvoorlichter

Marijn Meijering

'Ik word nieuwsgierig van de mogelijkheden van technologie. Hoe nieuwe technologieën kunnen worden ingezet om maatschappelijke problemen op te lossen bijvoorbeeld. Daarnaast moeten deze technologieën ons ondersteunen en eenvoudig te gebruiken zijn. Dit lijkt wellicht eenvoudig maar de praktijk leert dat dit een complexe opgave kan zijn.'

Lees hier het verhaal van Marijn

Yunus Demir_studentvoorlichter

Yunus Demir

'Ik leer steeds meer over waarom sommige bedrijven kiezen voor een bepaald organisatorisch systeem, waar andere bedrijven juist weer niet voor kiezen.'

Lees hier het verhaal van Yunus

 

Terug naar: