De Faculteit der Rechtsgeleerdheid organiseert de jaarlijkse internationale conferentie van de European Network for Clinical Legal Education (ENCLE) en de International Journal for Clinical Legal Education (IJCLE). Het thema is ‘Clinical Legal Education: the creation of knowledge through transformative experience’. De conferentie is van maandag 22 tot en met woensdag 24 juli 2024.
Kerngegevens van evenement Conferentie ENCLE en IJCLE
22 juli 2024
Einddatum
24 juli 2024
09:00

Deze 3-daagse conferentie vormt de uitgelezen kans om in gezelschap van een internationaal publiek na te denken over de rol van clinical legal education, ervaringsonderwijs en ander activerend onderwijs in de opleiding van de juristen van morgen. De uiteenlopende onderwerpen die tijdens de conferentie aan bod komen, zijn interessant voor iedereen die zich bezighoudt met onderwijsvernieuwing en geïnteresseerd is in de laatste ontwikkelingen op het gebied van community service learning.

De conferentie is zo gestructureerd dat er zoveel mogelijk deelnemers mee kunnen doen. Hoewel er een klein aantal plenaire sessies is, zal het grootste deel van de conferentie bestaan uit parallelle sessies die veel mogelijkheden bieden om ideeën, ervaringen en lesmateriaal uit te wisselen.

Let op! De ENCLE/IJCLE-conferentie is alleen een offline conferentie.

Locatie

De conferentie wordt georganiseerd door de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de UvA, die een uniek ervaringsgericht leerprogramma (Amsterdam Law Practice) heeft voor masterstudenten, waaronder de Amsterdam Law Clinics. De Universiteit van Amsterdam ligt in het hart van Amsterdam en is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

International Legal Ethics Conference (ILEC 2024)

Let op! ENCLE en IJCLE hebben de conferentiedata zo op elkaar afgestemd dat internationale afgevaardigden ook de International Legal Ethic Conference (ILEC) kunnen bijwonen, die kort daarvoor plaatsvindt van 17-19 juli 2024, ook aan de UvA. Alle informatie is te vinden op de ILEC 2024 website.

Heb jij ideeën of suggesties dan kun je mailen naar amsterdamlawclinics@uva.nl.

Roeterseilandcampus - building A

Nieuwe Achtergracht 166