'Ik ben door Wiskunde gegrepen toen een van mijn broers mij vroeg of ik wilde meedenken met een som. We waren beiden gestopt met de middelbare school in Turkije om te werken. Hij wilde een wiskundeopleiding doen en bereidde zich voor op een toelatingsexamen. Door te puzzelen op die som wist ik dat ik ook wiskunde wilde studeren. Na het afronden van mijn middelbare school via thuisonderwijs ging ik naar Nederland, waar mijn andere broers en zus al woonden. Via een omweg kon ik uiteindelijk bij de UvA wiskunde studeren. De som van mijn broer heeft dus mijn leven veranderd. Als ik in mijn werk als medeoprichter en docent van het Nederlands Mathematisch Instituut ook maar het leven van één iemand kan veranderen met een les, doe ik dat graag.'
'Ik geef les aan basisschoolleerlingen, middelbare scholieren en studenten die moeite hebben of juist uitdaging zoeken bij het rekenen en wiskunde. Scholen kunnen ons ook inhuren en we ontwikkelen lesmateriaal. We bezitten nu zo’n tien procent van de Nederlandse markt in rekenonderwijs. Het lesgeven heb ik echt in de bachelor geleerd. Je leert logisch nadenken, bewijstechnieken, schrijfvaardigheden en presentatietechnieken, zoals bij het tweedejaars project. Bij het vak Proofs from the Book heb ik geleerd dat iets snappen één ding is, het aan iemand anders uitleggen, is het allermoeilijkste. We moesten veel stellingen bewijzen waardoor we werden getraind in uitleggen en schrijven.'
“Ik heb genoten van de studie. Vooral de abstracte vakken zoals Algebra en Analyse vond ik interessant. Ook was er een hechte band tussen studenten. Je werkt samen om ervoor te zorgen dat je alle onderdelen begrijpt en de docenten zijn hierbij je leermeesters. De docenten waren erg toegankelijk. Als ik iets niet snapte, liep ik gewoon even langs. Onder het genot van een kopje koffie nam de docent dan alle tijd om me dingen uit te leggen. Het is overigens een misverstand dat je jong moet zijn als je aan Wiskunde begint omdat je er het anders niet meer kunt leren. Ik begon op mijn 25e en het moeilijkste vond ik toen het leren van Nederlands en Engels. De wiskunde was voor mij geen probleem.'
'Terugkijkend op mijn opleidingen heb ik veel gehad aan de vakken die raakvlakken hebben met andere gebieden. Bij bachelorvakken heb ik naar eigenschappen van grote getallen gezocht. Tijdens mijn promotieonderzoek heb ik naar abstracte eigenschappen van simplices, ofwel meer dimensionale driehoeken, gezocht. Beide is alleen mogelijk als je kunt programmeren. Ik werk ook als zzp-er als trainer en data scientist. Als ik nu nieuwe programmeertalen moet leren, vergelijk ik ze altijd met Matlab, de programmeertaal die ik in de bachelor heb geleerd. Je kunt zo’n vak zo snel mogelijk afronden om er vanaf te zijn, maar als je de kans grijpt om je erin te verdiepen, heb je er later veel meer aan.'