De Universiteit van Amsterdam hanteert één hoofdmerk, bestaande uit het beeldmerk en woordmerk. Op deze manier maakt iedereen gebruik van de (internationale) naamsbekendheid en reputatie van de UvA.
Daaronder is het mogelijk om één toevoeging te plaatsen, voor extra herkenbaarheid. Dit noemen wij de tweede laag. Het hoofdmerk en de tweede laag versterken elkaar.Namen die in de tweede laag gebruikt kunnen worden, zijn in juli 2019 vastgesteld. Samen vormen ze de merkarchitectuur van de Universiteit van Amsterdam. Op de pagina UvA-logo vind je de complete lijst, inclusief downloads van de logo's. Het toepassen van de tweede laag is niet verplicht, je mag ook alleen het UvA-logo gebruiken.
Korte en lange naam
Wetenschapsdisciplines, organisatieonderdelen en onderzoeksinstituten kunnen gebruikmaken van twee varianten, afhankelijk van de lengte van de naam in de tweede laag. Dit systeem gebruik je bijvoorbeeld in drukwerk, powerpointpresentaties, of video’s. We gebruiken dit niet in overkoepelende communicatie, bewegwijzering en gebouwbelettering. Hier komt alleen het logo van de Universiteit van Amsterdam.
Wil je aan de slag en een uiting maken voor de UvA? Download dan het juiste logo. Staat de naamgeving er niet bij, dan is die niet aangevraagd door de decaan van de faculteit. Bekijk dan de overige huisstijlrichtlijnen voor de mogelijkheden. Hier vind je een aantal hulpmiddelen die je op weg helpen: