​Voor a.s. maandag zijn er acties aangekondigd in de vorm van een ‘national walk-out’. De actie houdt in dat studenten en medewerkers om 11:00 uur uit protest de collegezaal uit zullen lopen en zich verzamelen op het Roeterseiland. Om deze actie goed en veilig te laten verlopen, verzoeken wij een ieder om niet in het gebouw te blijven staan maar door te lopen naar buiten. Studenten en medewerkers zijn vrij om al dan niet mee te doen.

​Faculteiten bepalen hoe wordt omgegaan met de eventuele les-uitval en inhaalmogelijkheden. Hierover volgt nadere berichtgeving later vandaag.

​Zolang er vreedzaam gedemonstreerd wordt, staan we deze demonstratie uiteraard toe op het universiteitsterrein. Hierbij is het nadrukkelijk niet toegestaan een tentenkamp op te zetten of barricades op te werpen. We willen de veiligheid van onze studenten en medewerkers kunnen blijven garanderen. Zoals eerder gecommuniceerd zijn ook gezichtsbedekkende kleding, intimidatie of kwetsende leuzen niet toegestaan.

​We doen een dringend beroep op iedereen om deze ‘national walk-out’ rustig te laten verlopen.

​Met vriendelijke groet,

​Geert ten Dam
Jan Lintsen
Peter-Paul Verbeek

Meer informatie

Kijk op uva.nl voor de laatste updates en actuele informatie over de demonstraties.