Op 2 september zal nieuwe collegevoorzitter Edith Hooge het academisch jaar 2024-2025 openen in de Aula van de Universiteit van Amsterdam. Op het programma staat een onderzoeksgebied dat de nieuwsgierigheid van de mens al eeuwenlang prikkelt, maar waar we nog altijd veel te ontdekken hebben: ons universum. Dankzij twee mini-colleges gaan we ongetwijfeld vol nieuwe inzichten en inspiratie het nieuwe collegejaar in!
Kerngegevens van evenement Opening academisch jaar 2024-2025: Verwondering over de wetenschap
2 september 2024
15:00 -16:30

Na afloop ben je van harte welkom bij de borrel in het Maagdenhuis.

Tijd en locatie

• Inloop: vanaf 14.30 uur, Aula Universiteit van Amsterdam, Singel 411
  • Programma: 15.00 - 16.30 uur
  • Borrel: 16.30 - 17.30 uur, Maagdenhuis, Spui 21

Programma

• Opening door collegevoorzitter Edith Hooge over het besturen van de universiteit
  • Sterrenkundige Nathalie Degenaar neemt ons mee de kosmos in (mini-college over het mysterie van zwarte gaten)
  • Muzikaal intermezzo door UvA-studenten
  • Wetenschapshistoricus en computerlinguïst Rens Bod laat in een mini-college zien dat oude ideeën over het heelal verrassend actueel en inspirerend zijn
  • Onderzoekers van Amsterdam Music Lab laten ons meedoen aan hun muzikale experiment over catchy music

Kun je niet aanwezig zijn?

• Je kunt de opening ook via livestream bijwonen. Op 2 september vind je op deze pagina een link naar de uitzending.
  • Achteraf kun je via deze pagina de opname terugkijken.
Aula - Oude Lutherse kerk

Singel 411