Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Gepensioneerden en toekomstig gepensioneerden van de UvA kunnen zelf een UvAnetID en e-mail voor gepensioneerden aanvragen. Hiermee kun je gebruik (blijven) maken van de Digitale Bibliotheek, wifi en een nieuw UvA e-mailadres.
Aanvraag UvAnetID en e-mail voor gepensioneerden

Ook als je dienstverband vanwege arbeidsongeschiktheid wordt beëindigd kun je  een UvAnetID en e-mail voor gepensioneerden aanvragen.

Zodra je aanvraag verwerkt is, krijg je bericht. Ook ontvang je een activatiemail, waarna je het nieuwe UvAnetID kunt activeren.

Wat kun je met een UvA-account voor gepensioneerden?

Het UvA-account voor gepensioneerden geeft je toegang tot:

Belangrijke informatie over je huidige UvAnetID en UvA-e-mailadres

  • Je kunt je huidige UvAnetID nog 90 dagen gebruiken na het beëindigen van je dienstverband.
  • Na deze periode wordt je UvAnetID automatisch geblokkeerd. Je hebt dan geen toegang meer tot UvA-voorzieningen zoals OneDrive, MS Teams en je huidige e-mailaccount.
  • Je hebt dus 90 dagen de tijd om je e-mails en bestanden veilig te stellen of over te dragen aan collega’s.