UvA EB heeft opnieuw de AMBA-accreditatie ontvangen, waarmee het behoort tot de top 2% van business schools wereldwijd. Deze erkenning benadrukt UvA EB's voortdurende inzet voor kwaliteit in managementonderwijs.

Internationale voordelen voor UvA EB-studenten en alumni

Met deze heraccreditatie worden alle huidige MBA-studenten en recente alumni van UvA EB uitgenodigd om lid te worden van de wereldwijde AMBA-gemeenschap, die meer dan 60.000 leden in meer dan 150 landen telt. Dit gratis lidmaatschap biedt netwerkgelegenheden, thought leadership, carrièreontwikkeling en diverse andere voordelen.

Hoge standaarden in business onderwijs

De AMBA-accreditatie staat voor de hoogste standaard in postdoctoraal business onderwijs. Alleen programma's die uitblinken in onderwijs, curriculum en studenteninteractie komen in aanmerking. Tijdens het recente accreditatieproces prees het panel UvA EB voor haar vooruitgang op het gebied van digitale technologie en leren, wat de flexibiliteit van hun parttime MBA-programma heeft vergroot. Ook de maatschappelijke betrokkenheid en strategische investeringen van de school werden als sterke punten gezien. De onderwijs- en leervoorzieningen kregen ook lof.

Toewijding aan innovatie en maatschappelijke impact

Andrew Main Wilson, CEO van de Association of MBAs en de Business Graduates Association (BGA), zei: ‘Ik wil iedereen bij Economics & Business feliciteren met hun werk voor deze accreditatie. De school investeert duidelijk in technologie en maatschappelijke impact, en ik kijk ernaar uit om in de toekomst nauw samen te blijven werken met deze school.’

Op de goede weg

Decaan Roel Beetsma over de heraccreditatie: ‘Deze nieuwe mijlpaal bevestigt dat we op de goede weg zijn om betekenisvolle en technologische innovaties te leveren aan het business onderwijs en de bredere samenleving. Onze heraccreditatie moedigt ons aan onze inspanningen verder op te voeren.’