Elke week maken we kennis met een andere collega. Ontdek wat ze het leukste vinden aan hun werk en leer dingen die je nog niet over hen wist. Deze week: Rick Hollen, onderzoeker bij de sectie Strategy & International Business.

Wat vind je het leukste aan je werk?

De grote mate van onafhankelijk werken, het continu nieuwe dingen blijven leren, het doen van verdiepend onderzoek naar boeiende thema’s, en interactief lesgeven aan gemotiveerde studenten. En het is bevredigend als studenten zeggen veel te hebben opgestoken van een sessie of vak.

Op welk project van het afgelopen jaar ben je het meest trots?

Begin dit jaar is Strategic Management: From Confrontation to Transformation wereldwijd uitgebracht door SAGE. Het betreft een volwaardig strategisch management tekstboek dat ik samen met onder andere Henk Volberda heb geschreven, geschikt voor BSc, MSc en MBA modules. Wat dit boek uniek maakt is de combinatie van de handzame ‘confront-sense-choose-transform’-structuur, de grote hoeveelheid cases, waaronder relatief veel van buiten de VS, en het feit dat we naast de klassieke strategieonderwerpen aandacht besteden aan hot topics zoals purpose, ecosystemen, platformen en businessmodelinnovatie. De eerste reacties van gebruikers zijn heel positief.

Wat weten collega’s waarschijnlijk niet van jou?

Dat ik vloeiend Spaans spreek, mede dankzij het feit dat ik een tijdje in Chili heb gewoond tijdens mijn studie. En dat ik in het verleden actief taekwondo en diverse budosporten heb beoefend, waaronder jiu-jitsu, judo en karate. Ik verwacht dit weer deels op te pakken, maar ben voorlopig overgestapt op fitness omdat dit momenteel beter in mijn agenda is in te passen.