Elke week maken we kennis met een andere collega. Ontdek wat ze het leukste vinden aan hun werk en leer dingen die je nog niet over hen wist. Deze week: Marlene Vock, onderzoeker en docent bij de sectie Marketing.

Wat vind je het leukste aan je werk?

Veel dingen! Ik hou van de inspirerende en dynamische academische omgeving, de vrijheid om te kiezen wat ik wil onderzoeken en lesgeven, en de stimulerende discussies met geweldige collega's en studenten. De mogelijkheid om iets betekenisvols bij te dragen aan de maatschappij door middel van onderwijs en onderzoek is ook ontzettend motiverend. Maar het allerbelangrijkste is dat ik de beste collega's heb!

Op welk project van het afgelopen jaar ben je het meest trots?

In de afgelopen jaren ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in duurzame diëten. In de MSc-cursus 'Sustainable & Ethical Marketing' van dit jaar heb ik samengewerkt met ProVeg, een organisatie die het mondiale voedselsysteem wil transformeren. Mijn studenten werkten aan adviesprojecten voor ProVeg over hoe ze hun nieuwe Veggie Challenge Teams App het beste kunnen promoten bij (grote) organisaties. Om de App en de uitdagingen van een plantaardig dieet persoonlijk te ervaren, deden mijn studenten, enkele collega's en ik samen mee aan een competitieve 30-daagse plantaardige uitdaging. We pasten niet alleen onze diëten aan, maar de studenten leverden ook uitstekend advieswerk: ze kwamen met creatieve en theoretisch onderbouwde aanbevelingen. ProVeg is momenteel in gesprek over de implementatie van sommige daarvan! Het afgelopen jaar heb ik ook samengewerkt aan verschillende onderzoeksprojecten met betrekking tot plantaardige diëten met onze promovendi en onderzoekers binnen en buiten onze faculteit. Als je geïnteresseerd bent, kun je hier meer over de projecten lezen.

Wat weten collega’s waarschijnlijk niet van jou?

Ik ski niet. Ik ben geboren in Oostenrijk en veel mensen gaan ervan uit dat iedereen in Oostenrijk kan skiën. Maar ik ben eigenlijk opgegroeid in een van de vlakste regio's van Oostenrijk, dicht bij de grens met Slowakije.