Op donderdag 18 april vond het kick-off evenement van de UvA EB Challenge plaats. In totaal schreven 49 studententeams zich in voor de ondernemerschaps- en innovatiecompetitie.
UvA EB Challenge

De competitie daagt studenten uit om hun creatieve ideeën uit te werken tot een businessplan. Onder begeleiding van een ervaren coach van een van de partners. Ze dingen mee naar een van de 3 prijzen: € 1.000 (publieksprijs), € 1.500 (ideation award), € 2.500 (advanced award).

10 deelnemende partners woonden het kick-off evenement bij (o.a. Heineken, PostNL, De Jong & Laan en meer). Prof. Mark van der Veen - directeur van de Amsterdam Business School - opende de competitie officieel met een toespraak. Daarna hadden studenten en partners de kans om elkaar te leren kennen tijdens de netwerksessie.

In juni ontmoeten de teams de partners opnieuw tijdens een speeddate sessie om feedback te krijgen en ideeën uit te wisselen. De winnaars van de 3 awards worden bekendgemaakt tijdens de Grand Finale op 27 september.