Heb jouw idee voor een onderneming al helder? En ben je klaar om het in de praktijk te brengen? Doe mee aan ons Humanities Create programma! Dit programma helpt je om jouw ideeën om te zetten in impactvolle oplossingen. Samen geven we jouw onderneming een vliegende start!
Kerngegevens van evenement Humanities Create
Startdatum
28 oktober 2024
Einddatum
1 november 2024
09:00

Dit innovatieve vierdaagse programma biedt een unieke kans om jouw onderneming tot leven te brengen. Het programma doorloopt alle fasen van het opstarten van een bedrijf. Ook brengt het je in contact met experts. Hierdoor biedt het een unieke mogelijkheid om jouw idee te testen, je richting te verfijnen en een prototype te bouwen.

Het Humanities Create programma is speciaal ontworpen voor studenten, alumni, en onderzoekers van de Faculteit der Geesteswetenschappen van de UvA. Een inspirerende omgeving met gelijkgestemden die jouw passie voor impact-gedreven ondernemerschap delen. We verwelkomen studenten met een projectplan of een concreet idee, evenals onderzoekers die graag hun onderzoeksprojecten willen delen met aspirant-ondernemers. Het programma wordt georganiseerd in samenwerking met Caempus en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Programma details

• Data: 28 oktober, 29 oktober, 31 oktober en 1 november van 09:00 tot 17:30.
  • Locatie: fysiek, op de campus Oudemanhuispoort van de Universiteit van Amsterdam en op de campus van de Vrije Universiteit Amsterdam.
  • Voor wie: studenten, medewerkers, onderzoekers en alumni van de Faculteit der Geesteswetenschappen van de UvA.
  • Registratie: je kunt je aanmelden door het aanmeldformulier in te vullen via onderstaande link. Plaatsing is afhankelijk van de beschikbaarheid, bij veel aanmeldingen wordt er een selectie gemaakt.
  • Bijwonen is verplicht op alle vier de dagen, zorg ervoor dat je beschikbaar bent!
  • Taal: Engels
  • Deelname is gratis

Het programma

Dag 1 (28 oktober): De ondernemer in jou

• Zie de ondernemer in jezelf en ontdek je potentieel.
  • Duik in toekomstige markttrends en identificeer opkomende kansen.
  • Omarm de theorie van verandering en stuur je idee bij voor impactvolle resultaten.

Dag 2 (29 oktober): Klantinzicht en Design Thinking

• Test je idee en verzamel feedback van echte klanten.
  • Raak bekend met Design Thinking om je doelgroep beter te begrijpen.
  • Bouw gedetailleerde persona's op basis van de verkregen inzichten en ervaringen.

Dag 3 (31 oktober): Prototype en Businessmodel

• Breng je concept tot leven met hands-on prototyping.
  • Ontwikkel een robuust businessmodel dat is afgestemd op jouw innovatieve idee.
  • Test je oplossing door deze te toetsen aan potentiële klanten.

Dag 4 (1 november): Verfijning en Pitchen

• Verfijn je idee op basis van verzamelde inzichten voor maximale impact.
  • Ontwikkel een overtuigende pitch die je visie en waarde communiceert.
  • Plan je toekomst met een uitgebreid stappenplan, inclusief financieringsstrategieën en beoogde mijlpalen.

Is dit programma iets voor jou?

1. Je hebt een specifiek idee of onderzoeksresultaat dat je klaar bent om te ontwikkelen tot een prototype voor een start-up.
  2. Je bent bereid om vier dagen intensief te werken aan jouw idee of onderzoeksresultaten om het om te zetten in een concreet concept.
  3. Je zoekt begeleiding bij het verfijnen en waarmaken van jouw idee, met als doel iets te creëren dat impact genereert.

Ben je nog niet klaar om een prototype te bouwen? Ben je jouw idee nog aan het verkennen? Dan past ons Explore Programma waarschijnlijk beter bij je.

Heb je al een prototype ontwikkeld? Overweeg dan om deel te nemen aan het Acceleration Programma.

Oudemanhuispoort

Oudemanhuispoort 4-6