De laatste week van augustus en de eerste week van september is de Summerschool on the History of the Book. Het aanbod van cursussen en workshops heeft iedereen die geïnteresseerd is in boekgeschiedenis iets te bieden: onderzoekers, studenten, bibliotheek- en museummedewerkers en alle andere liefhebbers van boeken en manuscripten, bibliotheken en antiquariaten, druktechnieken en typografie.
Kerngegevens van evenement Summerschool on the History of the Book
26 augustus 2024
Einddatum
6 september 2024
Allard Pierson
Een illustratie van een zon met verschillende kleuren
Summerschool on the History of the Book
  • 26 aug: Joodse almanakken – Bart Wallet
  • 26 aug: Zoeken in Joodse bronnen in Delpher – Ewoud Sanders
  • 27 aug: In het spoor van Madame Jeannette – Raghenie Bhawanie
  • 27 aug:  Verhalende cartografie in de vroegmoderne Lage Landen-Anne-Rieke van Schaik
  • 28 aug: Wetenschap in Actie – Danny Beckers
  • 2 sept: De geschiedenis van het medische boek – Mart van Lieburg
  • 3 sept: Typografie en grafisch design – Almar Seinen
  • 4 sept: Ik heb nog wat boeken liggen, kan dat de veiling in? – Zwiggelaar Auctions
  • 5 sept: Kookboeken en ingrediënten uit Suriname – Raghenie Bhawanie
  • 6 sept: Van spot tot satire – Parodie in vroegmodern drukwerk – Rozanne Versendaal

Ook kun je deelnemen aan de cursus Fundamentals of the Book van 28 – 30 augustus.

Over het Allard Pierson

Het Allard Pierson is het museum en kennisinstituut voor  de erfgoedcollecties van de Universiteit van Amsterdam. Je kunt er terecht voor tentoonstellingen, maar ook allerlei

Het Allard Pierson is een van de UvA-podia in het Universiteitskwartier.

Allard Pierson

Oude Turfmarkt 127-129