Het Humanities Venture Lab is dé plek in het Universiteitskwartier waar ondernemende studenten en onderzoekers begeleid worden in het vertalen van hun kennis en onderzoek naar culturele, maatschappelijke en economische impact. In de tweede editie van het Humanities Café vertelt de nieuwe programmaleider Klaas Hernamdt hoe het Venture Lab een betekenisvolle bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van een geesteswetenschappelijke hub in de Amsterdamse binnenstad.
Kerngegevens van evenement Humanities Café #2: Humanities Venture Lab
13 december 2022
16:45 -18:30
BG 4
Foto: David Hup

Als voorbeeld van een bedrijf dat door het Humanities Venture Lab wordt ondersteund, zijn ook Agnes Cremers en Mark Bergsma te gast. Zij vertellen hoe zij met hun bureau voor publiekshistorische projecten Van Gisteren op zoek zijn naar een grotere wisselwerking tussen onderzoek en onderwijs enerzijds, en de vragen die vanuit publieke, maatschappelijke en culturele organisaties op hen afkomen anderzijds.

Bij het Humanities Venture Lab kunnen ideeën groeien en kruisbestuivingen als vanzelf plaatsvinden. Het Venture Lab, gevestigd in de Oudemanhuispoort, heeft een onderwijs- en trainingsprogramma, verzorgt coaching en biedt kantoorruimte aan de startende bedrijven.

Over het Humanities Café

De gemeente Amsterdam, de KNAW en de Universiteit van Amsterdam slaan de komende jaren de handen ineen om de relatie tussen wetenschappelijke kennis en maatschappelijke en culturele partners verder te versterken. Om ontmoeting en kruisbestuiving te stimuleren, wordt om de maand een Humanities Café georganiseerd. We delen hier de laatste ontwikkelingen en geven inspirerende sprekers het podium om te vertellen over lopende initiatieven.

Kun je er deze keer niet bij zijn, maar wil je wel op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en toekomstige evenementen? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

BG 4

Oudezijds Achterburgwal 235