Strikwerda, J. (2014). Shared Service Centers: From Cost Savings to New Ways of Value Creation and Business Administration. In T. Bondarouk (Ed.), Shared Services as a new Organizational Form (pp. 1-15). (Advanced Series in Management; Vol. 13). Emerald. https://doi.org/10.1108/S1877-636120140000013000[details]
Strikwerda, J., & Stoelhorst, J. W. (2009). The emergence and evolution of the multidimensional organization. California Management Review, 51(4), 11-31. https://doi.org/10.2307/41166503[details]
Strikwerda, H. (2011). Veertig jaar SMS: de waarde en waarden van Barbera van Dijkum-de Jong. In H. Strikwerda (Ed.), Veertig jaar management studies: liber amicorum voor Barbera van Dijkum (pp. 3-27). (Stichting management studies). Koninklijke Van Gorcum. http://www.managementstudies.nl/images/uploaded/veertig-jaar-sms.pdf[details]
Strikwerda, H., & ten Wolde, J. (2017). Verplichte literatuur voor commissarissen en bestuurders: Professionalliteit in governance. Vakmedianet. [details]
Strikwerda, J. (2015). Raad van Toezicht of Raad van Verbinding? In H. den Uijl, & T. van Zonneveld (Eds.), Zorg voor Toezicht: De maatschappelijke betekenis van governance in de zorg (pp. 26-34). Amsterdam: Mediawerf.
2014
Strikwerda, H. (2014). Bespiegelingen over governance, bestuur, management en organisatie in de 21e eeuw. Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
Strikwerda, J. (2012). De Nederlandse Corporate Governance Code: Ingeleid, toegelicht en becommentarieerd. Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
2011
Strikwerda, H. (2011). De organisatie van informatie van de onderneming: een normatief kader? MAB, 85(6), 317-332. [details]
Strikwerda, H. (2011). Het realiseren van een cultuuromslag. Holland Management Review, 2011(135), 16-23. [details]
Strikwerda, H. (2011). Zachte factoren: hoe om te gaan met sociaal-psychologische factoren in leidinggeven en organisatie? Holland Management Review, 2011(136), 16-24. [details]
2010
Strikwerda, J. (2010). Shared Service Centers II: Van kostenbesparing naar waardecreatie. Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
2008
Strikwerda, J. (2008). Van unitmanagement naar multidimensionale organisaties. (2 ed.) Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
2000
Strikwerda, J. (2000). Internal governance: Leiding en organisatie in de nieuwe economie. (Oratiereeks). Vossiuspers AUP. [details]
Strikwerda, J., & Kinne, P. (2015). Härtere Zeiten für Entscheider. Frankfurter Allgemeine Zeitung, 18.
2013
Buitelaar, W., Salomon, M., Sluis, L., & Strikwerda, H. (2013). Nederland is dringend toe aan een nieuw nationaal kennisproject: Economische groei vraagt om kennisketens in en tussen bedrijven, diensten en instellingen. Het Financieele Dagblad, 11.
2014
Strikwerda, J. (2014). The relation between academic management experts and macro-economic policy: Kaplan & Norton and the U.S. national economic agenda. Paper presented at 2014 EGOS - Sub-theme 41: The Power of Management Experts in Organization and Society, Rotterdam, Netherlands.
Strikwerda, J. (participant) (15-8-2016). De financiële functie en de toenemende complexiteit in de economie (other).
2017
Strikwerda, J. (2017). Strategy Execution: An integrative perspective and method for the knowledge-based economy. Amsterdam Business School, University of Amsterdam. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.17244.39042[details]
Strikwerda, J. (2014). The Paradigms of Business Administration and the Concepts of the Balanced Scorecard and the Strategy Map. SSRN. https://doi.org/10.2139/ssrn.2461789[details]
Strikwerda, J. (2013). Sense making in Corporate Governance: A multilayered model for information asymmetries between investors and executives. Universiteit van Amsterdam. https://doi.org/10.2139/ssrn.2370304[details]
Strikwerda, J. (2012). Organization Design in the 21st Century: From Structure Follows Strategy to Process Follows Proposition. Nolan Norton Institute. https://doi.org/10.2139/ssrn.2002236[details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.