van de Kamp, M-T., Admiraal, W., Coertjens, L., Goossens, M., & Rijlaarsdam, G. (2022). The relationship of types of exploration activities with originality of visual arts designs. Journal of Creative Behavior, 56(1), 108-124. Advance online publication. https://doi.org/10.1002/jocb.519[details]
van de Kamp, M-T., Admiraal, W., & Rijlaarsdam, G. (2016). Becoming original: Effects of strategy instruction. Instructional Science, 44(6), 543-566. https://doi.org/10.1007/s11251-016-9384-y[details]
van de Kamp, M-T., Admiraal, W., van Drie, J., & Rijlaarsdam, G. (2015). Enhancing divergent thinking in visual arts education: Effects of explicit instruction of meta-cognition. British Journal of Educational Psychology, 85(1), 47-58. Advance online publication. https://doi.org/10.1111/bjep.12061[details]
Admiraal, W., Hoeksma, M., van de Kamp, M-T., & van Duin, G. (2011). Assessment of teacher competence using video portfolios: reliability, construct validity and consequential validity. Teaching and Teacher Education, 27(6), 1019-1028. https://doi.org/10.1016/j.tate.2011.04.002[details]
2014
van de Kamp, M-T. (2014). Hybride kunsteducatie: hoe ga je in je onderwijspraktijk om met de curriculumtheorie? Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 2014(5), 42-44. [details]
van de Kamp, M. T. A. (speaker) (11-3-2012). Nascholing kunst analyseren en examentraining, Vakdidactische nascholing CNA/ILO-UvA/Expertisecentrum Kunsttheorie, Amsterdam.
2017
van de Kamp, M. T. A. (2017). Reimagine, redesign and transform: Enhancing generation and exploration in creative problem finding processes in visual arts education . [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.