Mijn interesse gaat uit naar motivationele en affectieve factoren van het leren, waarbij soms worden meer fundamentele aspecten worden onderzocht en soms juist meer toegepaste vragen centraal staan.
A.C.K. van Duijvenvoorde, "On the art of choosing: Developmental changes and individual differences in decision making under risk"; supervisoren: Prof.Dr. M.W. van der Molen, Dr. H.M. Huizenga & Dr. B.R.J. Jansen; datum verdediging: June 26 2013.
M. Straatemeier, "Math Garden: A new educational and scientific instrument", supervisoren: Prof. Dr. H.L.J. van der Maas, & Dr. B.R.J. Jansen; datum verdediging: April 25 2014
A. Hofman, "Analyzing developmental change with time-series data of a large scale educational monitoring system", supervisoren: Prof.Dr. H.L.J. van der Maas, Dr. I. Visser & Dr. B.R.J. Jansen; datum verdediging: April 20 2018
L. Dekkers, "Why speeding on your scooter is a good idea: Desicion strategies in childhood and adolescence"; supervisoren: Prof. Dr. H.M. Huizenga & Dr. B.R.J. Jansen; datum verdediging: June 28 2018
T. Dekkers, "Why speeding on your scooter is a good idea: Decision strategies in adolescents with ADHD diagnosis"; supervisoren: Prof. Dr. H.M. Huizenga, Prof. Dr. A. Popma, & Dr. B.R.J. Jansen
E. Schmitz, "The missing factor in Math Anxiety: The role and modification of cognitive biases and executive functioning"; supervisoren: Prof. Dr. R.W.H.J. Wiers, Dr. E. Salemink & Dr. B.R.J. Jansen
M. Sachisthal, "ASAP Science – Motivation in Science Video Watching: The Role of Individual Differences and Video Characteristics"; supervisoren: Prof. Dr. M.E.J. Raijmakers, Prof. Dr. T.T.D. Peetsma, Prof. Dr. H.L.J. van der Maas, dr. B.R.J. Jansen & Dr. T. Jaarsma
M. van der Molen, Opgroeien in een extremistisch milieu; supervisoren: Prof. Dr. E.J. Doosje, Dr. A.A.P. van Emmerik & Dr. B.R.J. Jansen.
R. Ebbes, "Self-regulated learning in the elementary classroom"; supervisoren: Dr. H. Koomen, Dr. B.R.J. Jansen, Dr. J. Schuitema & Dr. M. Zeguers.
Amsterdam Brain and Cognition (ABC), Vereniging Nederlandse Ontwikkelingspsychologie (VNOP), Yield, IOPS, ISPA
Jansen, B. R. J. (2001). Development of reasoning on the balance scale task: Psychometric assessment of cognitive strategies. Dissertation Series/Faculty of Psychology, University of Amsterdam, The Netherlands.
Coördinator & docent in Psychodiagnostiek (7202A610XY)
Coördinator & docent in Basisprogramma OP: Normale ontwikkeling: Cognitieve ontwikkeling (7203BO01XY)
Begeleider van Bachelor these
Begeleider van Master these
Docent in cursus Developmental Psychopathology (7205ROK0XY)
SKO-registratie, voorzitter van Opleidingscommissie Psychologie