Hoek, L. H. M., Munniksma, A., & Dijkstra, A. B. (2024). Students' attitudes towards fundamental democratic values: The construction of a measurement instrument. Education, Citizenship and Social Justice.
2023
Hoek, L., Zijlstra, B. J. H., Munniksma, A., & Dijkstra, A. B. (2023). Measuring citizenship competences: Assessment of measurement invariance. Journal of Social Science Education, 22(2). https://doi.org/10.11576/jsse-5837[details]
Hoek, L., Munniksma, A., & Dijkstra, A. B. (2022). Improving citizenship competences: Towards an output-driven approach in citizenship education. Journal of Social Science Education, 21(3), 23-43. https://doi.org/10.11576/jsse-4303[details]
Kosar-Altinyelken, H., Hoek, L., & Jiang, L. (2020). Improving the psycho-social wellbeing of international students: The relevance of mindfulness. British Journal of Guidance & Counselling, 48(4), 524–536. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/03069885.2019.1600189[details]
De Schaepmeester, L., Teegelbeckers, J. Y., & Hoek, L. (2022). Effectief burgerschapsonderwijs: De rol van leerkrachtovertuigingen, pedagogisch-didactische benaderingen en het evalueren van leerresultaten. Paper presented at ORD, Hasselt.
Hoek, L. (2022). Improving Citizenship Competences: Towards an Output-driven Approach in Citizenship Education. Paper presented at JURE, Porto.
Hoek, L. (2022). Measuring Citizenship Competences: Assessment of Measurement Invariance. Paper presented at EARLI SIG 1&4 Joint Conference, Cadiz.
2021
Hoek, L. H. M. (2021). Papersymposium 'Measuring Democratic Citizenship At School: One Measure Fits All?': Individual paper 'Measuring Citizenship Competences: An Assessment of Measurement Invariance'. Abstract from EARLI.
Hoek, L. H. M. (2021). Postersymposium 'Expliciete en impliciete burgerschapsvorming - De lessen, de leerlingen, de leerkracht en het land': Individual contribution 'Een opbrengstgerichte aanpak voor burgerschapsonderwijs'. Abstract from Onderwijs Research Dagen.
Hoek, L. H. M. (2023). Output-driven citizenship education: A focus on learning outcomes to improve the quality of citizenship education. [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. [details]
Chapter 3: Understanding effective citizenship education in special needs education: Comparing regular primary education with special needs primary education(embargo until 23 November 2025)
Chapter 4: Young students’ attitudes towards fundamental democratic values: The construction of a measurement instrument(embargo until 23 November 2025)
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.