Heemskerk, K. (2023). The vice and virtue of conflict in boards: A longitudinal study into the effect of conflicts and cohesion on the task performance of supervisory school boards in the Netherlands. European Journal of Education, 58(2), 314-330. https://doi.org/10.1111/ejed.12549[details]
Heemskerk, E. M., Heemskerk, K., & Wats, M. M. (2017). Conflict in the Boardroom: A Participant Observation Study of Non-Executive Board Dynamic. The Journal of Management and Governance, 21(1), 233-263. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s10997-015-9339-8[details]
Heemskerk, K., Heemskerk, E. M., & Wats, M. (2015). Behavioral determinants of nonprofit board performance: the case of supervisory boards in Dutch secondary education. Nonprofit Management & Leadership, 25(4), 417-430. https://doi.org/10.1002/nml.21137[details]
Heemskerk, K., Heemskerk, E., & Wats, M. (2014). Wat maakt goed onderwijsbestuur? De gedragsmatige determinanten van taakuitvoering door raden van toezicht in het voortgezet onderwijs. Mens en Maatschappij, 89(2), 151-174. https://doi.org/10.5117/MEM2014.2.HEEM[details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.