De Groof, M. (2024). Science Fiction and masquerade in Jean-Pierre Bekolo’s Les Saignantes (2005): A cinematic way out of Africa’s declining future. Journal of African Cinemas, 16(1), 15-37. https://doi.org/10.1386/jac_00106_1[details]
De Groof, M. C. J. (2020). Lumumba in the Arts. Leuven University Press.
2019
De Groof, M. C. J., & Jedlowski, A. (2019). Congolese Cinema Today: Memories of the Present in Kinshasa’s New Wave Cinema (2008-2018). Francofonia , 76, 117-135.
De Groof, M. (2015). Reflexive ethics in Renzo Martens's 'Episode III' (Enjoy Poverty). Ethische Perspectieven, 25(3), 243-251. https://doi.org/10.2143/EPN.25.3.3112844
2013
De Groof, M. (2013). Rouch's Reflexive Turn: Indigenous Film as the Outcome of Reflexivity in Ethnographic Film. Visual Anthropology, 26(2), 109-131. https://doi.org/10.1080/08949468.2013.752698
Prijs / subsidie
De Groof, M. (2022). Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowship.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.