Blankman, M., Schoonenboom, J., van der Schee, J., Boogaard, M., & Volman, M. (2016). Learning to teach geography for primary education: Results of an experimental programme. Journal of Geography in Higher Education, 40(3), 425-441. https://doi.org/10.1080/03098265.2016.1144731[details]
Blankman, M., van der Schee, J., Boogaard, M., & Volman, M. (2016). Design and Development of a Geography Module for First-year Primary Student Teachers. Curriculum and Teaching, 31(2), 5-25. https://doi.org/10.7459/ct/31.2.02[details]
Blankman, M., Schee, J., Volman, M., & Boogaard, M. (2015). Primary teacher educators' perception of desired and achieved pedagogical content knowledge in geography education in primary teacher training. International Research in Geographical and Environmental Education, 24(1), 80-94. https://doi.org/10.1080/10382046.2014.967110[details]
Boogaard, M., van den Bogaerde, B., Bacchini, C., Curcic, M., de Jong, N., le Pichon, E., & Rasier, L. (Eds.) (2015). Artikelen van de 8e Anéla Conferentie Toegepaste Taalwetenschap 2015. Uitgeverij Eburon. [details]
2009
Boogaard, M., & Derriks, M. (2009). Waarden en normen in interculturele context: effecten op burgerschapscompetenties van leerlingen. (SCO-rapport; No. 814). SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
Boogaard, M., Fukkink, R. G., Schreuder, L., Veen, A., Felix, C., ten Hagen, I., Schouten, N., & Trienekens, N. (2009). Pedagogische kwaliteiten van buitenschoolse opvang: de ontwikkeling van een meetinstrument. (SCO-rapport; No. 821). SCO-Kohnstamm Instituut. http://www.sco-kohnstamminstituut.uva.nl/pdf/sco821.pdf[details]
Roede, E., Karsten, S., Leeman, Y., Boogaard, M., Radstake, H., & Veen, A. M. (2008). Een kwestie van perspectief? Etniciteit en cultuur in conflicten op scholen voor basis en voortgezet onderwijs. NICIS Institute. http://www.minocw.nl/documenten/25332a.pdf[details]
2022
Boogaard, M., Gaikhorst, L., Veerman, E., Gassler, Y., de Graaf, S., Joosse, B., & Ravensteijn, R. (2022). Werken met buitenschoolse kennisbronnen van leerlingen: Handreiking voor leraren. Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam. [details]
Ağirdağ , O., Biesta, G., Bosker, R., Kuiper, R., Nieveen, N., Raijmakers, M., van Tartwijk, J., & Boogaard, M. (2021). Kaders voor kansen : Naar een beoordelingskader kansengelijkheid voor het funderend onderwijs: Verdiepende studie Wetenschappelijke Curriculumcommissie. Curriculumcommissie. [details]
Onderzoeksteam en regiegroep van de Werkplaats Diversiteit (2019). Diversiteit: wanneer handel je hoe, waartoe? De visie van de Werkplaats op diversiteit. In Drie jaar Werkplaats Diversiteit (pp. 15-19). Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam. https://www.platformsamenopleiden.nl/knowledge-item/drie-jaar-werkplaatsen/
2017
Boogaard, M., Schenke, W., van Schaik, P., & Felix, C. (2017). Kennisbenutting in kennisnetwerken van docenten: Een verkenning. Kohnstamm Instituut. [details]
Boogaard, M., Ledoux, G., & Nieuwelink, H. (2016). Evaluatie subsidie ProDemos: De doeltreffendheid en doelmatigheid van het Huis voor Democratie en Rechtsstaat . (Rapport Kohnstamm Instituut; No. 959). Kohnstamm Instituut.
Nieuwelink, H., Boogaard, M., Dijkstra, A. B., Kuiper, E., & Ledoux, G. (2016). Onderwijs in burgerschap: wat scholen kunnen doen: Lessen uit wetenschap en praktijk. Amsterdam: Kohnstamm Instituut. [details]
Boogaard, M., Fukkink, R., & Felix, C. (2008). Chillen, skaten, gamen: opvattingen over kwalitatief goede buitenschoolse opvang in Nederland. (SCO-rapport; No. 787). SCO-Kohnstamm Instituut. http://www.minocw.nl/documenten/3272a.pdf[details]
Veen, A. M., Boogaard, M., van Schooten, E. J., & Ledoux, G. (2008). Evaluatie onderwijsachterstandenbeleid 2002-2007 in Schiedam-Vlaardingen. SCO-Kohnstamm Instituut.
Veen, A., Boogaard, M., Fukkink, R., & Valkestijn, M. (2008). Wat heb je gedaan vandaag? Een onderzoek naar opvang en educatie rond de basisschool: aanbod, wensen en behoeften. (SCO-rapport; No. 790). SCO-Kohnstamm Instituut. http://www.sco-kohnstamminstituut.uva.nl/pdf/sco790.pdf[details]
van Eck, E., & Boogaard, M. (2008). Scholen kijken kritisch naar eigen kwaliteit: kwaliteitszorg in dienst van schoolontwikkeling. Didaktief, 38(4), 34-35. [details]
Fukkink, R. G., & Boogaard, M. (2008). Kwaliteit in de buitenschoolse opvang: wat vinden ouders? BOinK magazine, 12(3/4), 8-9.
2023
Gaikhorst, L., Boogaard, M., Veerman, E. H., Ben Salah, R., Zijlstra, A. H., & Blikslager, D. (2023). Gelijke Onderwijskansen: drie aanpakken uit de Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam (WOA). Paper presented at Onderwijs Research Dagen (ORD).
2018
Pot, J. A. (2018). Tweedetaalleren met handen en voeten: Studies naar de effecten van Total Physical Response bij vierjarige beginnende tweedetaalleerders. [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. [details]
Blankman, M. C. M. (2016). Teaching about teaching geography: Developing primary student teachers' pedagogical content knowledge for the subject of geography Teaching about teaching geography. [Thesis, fully external, VU University].
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.