Zeph van Berlo is Universitair Docent Persuasieve Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam, binnen de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR). Hij bestudeert de toepassing van immersieve technologieën (virtual en augmented reality) om gedragsverandering te bevorderen. Verder richt hij zich in zijn onderzoek op de rol van gamificatie in persuasieve boodschappen, en is hij een vooraanstaand wetenschapper op het gebied van gamified advertising (o.a. advergames en in-game advertising).
Virtual reality (VR) als platform om duurzaam gedrag te bevorderen | In dit project onderzoeken we hoe VR ingezet kan worden om duurzaam gedrag te bevorderen door mensen te confronteren met de gevolgen van hun plasticconsumptie. Bezoek de website van ons project.
Science in and with Society: reducing emissions of TExtile Microplastics in the Netherlands [SISTEM-NL] | In dit project onderzoeken we in een multidisciplinair team, samen met burgerwetenschappers, de relatie tussen het wassen van synthetische kleding en de uitstoot van microplastics. Bezoek de website van ons project.