Het UvA Teaching & Learning Centre (TLC) is een netwerk van zeven facultaire teams en een centraal team. Samen werkt TLC aan het ondersteunen van docenten op het gebied van onderwijsinnovatie, docentprofessionalisering en kennisdeling in de hele universiteit.
Contactinformatie
Professionalisering

UvA-docenten kunnen verschillende cursussen volgen. Van bijvoorbeeld het behalen van de basiskwalificatie (BKO), tot de cursus Activerende werkvormen voor werkgroepen en hoorcolleges of Videoreflectie waarin je samen met een coach jouw (online) onderwijs analyseert. Alle mogelijkheden voor jouw professionele ontwikkeling in je rol als docent hebben vind je hier.

Onderwijsinnovatie

Voor innovatie en doorontwikkeling van het onderwijs kunnen UvA docenten gebruik maken van verschillende beurzen. Bijvoorbeeld UvA Grassroots en de UvA Onderwijsinnovatie Beurs.

Kennisdeling

Ervaringen, best practices en materialen van docenten brengt TLC samen op tlc.uva.nl. Je vindt er ook resultaat van onderzoek gerelateerd aan (online) onderwijs en een overzicht van onderwijstools. Dit platform is gemaakt voor en door docenten. Daarnaast kunnen docenten zich aansluiten bij TLC in Canvas en via announcements op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen van TLC universiteitsbreed.