Wanneer gebruik je welk element?
Niet elk communicatiemiddel leent zich voor ieder huisstijlelement. De UvA-huisstijl werkt daarom met een schaal van 'herkenbaar' naar 'expressie'. Hoe groter de campagne, hoe meer expressie je kunt toevoegen aan de uiting. Maak daarom altijd de afweging welk element in een bepaald geval passend is.
- Herkenbaar - Veelvoorkomende uitingen zoals de correspontentieset, het jaarverslag, opleidingsbrochures, liftposters en narrocastingschermen, maken gebruik van de basiselementen uit de UvA-huisstijl. Deze reguliere uitingen kunnen eenvoudig door middel van templates via de UvA brand portal worden opgebouwd.
- Midden - Voor een eenmalige korte actie, eenmalig evenement of korte interne campagne kan worden opgeschoven naar het midden. Een uiting kan dan aangevuld worden met bijvoorbeeld deels een achtergrondkleur en een lijnelement uit de toolbox.
- Expressie - Voor een externe wervingscampagne of een interne uiting waar veel aandacht voor wordt gevraagd, kan meer expressie worden toegevoegd. De boodschap van de uiting kan dan nog meer nadruk krijgen door gebruik te maken van tape achter tekst en er kan gewerkt worden met een volvlak tint als achtergrondkleur of met een volvlak afbeelding of illustratie.