De avatar moet universeel te gebruiken zijn op alle online platformen zoals Facebook, Twitter, Instagram, YouTube. Er is daarom rekening gehouden met zowel de vierkante als ronde vorm van de avatar. Het UvA-logo is voor de herkenbaarheid aan de linkerkant geplaatst. De rechterkant is in te vullen met een achtergrondkleur uit het kleurenschema en één of meer letters voor eigen profilering. Hoe meer letters, hoe kleiner de tekst wordt vanwege de beperkte ruimte binnen een avatar.
Om voldoende ruimte te geven voor eigen profilering is een speciaal kleurenschema beschikbaar. Onderstaande kleuren zijn te gebruiken als achtergrondkleur binnen de avatar. Deze kleuren zijn uitsluitend bedoeld voor gebruik bij de social media avatar. Voor andere communicatiemiddelen kun je gebruikmaken van de standaard UvA steunkleuren.
Via de UvA brand portal kun je gemakkelijk een avatar maken voor een socialmediakanaal van een UvA-onderdeel.
Ben je de inloggegevens vergeten? Ga dan naar de website van de brand portal en vraag daar een nieuw wachtwoord aan. Wil je je graag aanmelden als gebruiker? Neem dan contact op met de huisstijlcoördinator.