De Amsterdamse Universiteits-Vereniging (AUV) kent een algemeen bestuur, een kascommissie en kringbestuurders. Wil jij als alumnus nauw betrokken blijven bij de UvA, je inzetten voor vak- en studiegenoten of oud-collega’s, en (verdere) ervaring opdoen binnen een bestuur? Bekijk dan of een van onze bestuursposities iets voor jou is.
  • Lid voor de kascommissie van de AUV gezocht

Voor de kascommissie zoeken we iemand met financiële kennis, oog voor detail en goede communicatievaardigheden. De kascommissie streeft daarbij naar een vertegenwoordiging vanuit verschillende disciplines en inclusieve representatie.

De kascommissie controleert het jaarverslag en de jaarrekening van de Amsterdamse Universiteits-Vereniging, welke jaarlijks bij de Algemene Ledenvergadering worden gepresenteerd aan de leden van de Amsterdamse Universiteits-Vereniging.

De kascommissie vergadert één à twee keer per jaar (maart/april) en is aanwezig op de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering in mei en doet daar verslag van haar werkzaamheden.

Wil jij de AUV komen versterken? Stuur dan uiterlijk 31 januari een korte motivatie en CV naar: auv@uva.nl. De benoeming voor het toetreden tot de kascommissie zal bij de ALV in mei 2024 plaatsvinden, gevolgd door de kascommissievergadering in 2025 (controle over het boekjaar 2024).

• Kring Communicatiewetenschap: voorzitter, secretaris, penningmeester

We zijn op zoek naar enthousiaste en betrokken alumni om als nieuw bestuur onze AUV-kring Communicatiewetenschap nieuw leven in te blazen. Als bestuurslid ben je betrokken bij de organisatie van activiteiten en evenementen voor onze alumni, het onderhouden van contacten met oud-studenten en het behartigen van de belangen van de alumnivereniging. Doorgaans komt het kringbestuur eens per vier tot zes weken bijeen en organiseert het bestuur enkele activiteiten per jaar. Echter, als nieuw bestuur kun je hier volledig zelf vorm aan geven.

We zijn op dit moment op zoek naar een voorzitter, secretaris en penningmeester. We zoeken naar mensen met verschillende achtergronden en skillsets. Maar wat vooral belangrijk is, is dat je gemotiveerd bent om je voor onze kring in te zetten en samen met andere enthousiaste alumni de kring naar een hoger niveau wilt brengen.

Ben je geïnteresseerd, wil je het verschil maken in onze alumnivereniging en waardevolle professionele en sociale contacten opbouwen? Stuur dan vandaag nog je sollicitatie naar interim-voorzitter Zeph M. C. van Berlo via z.m.c.vanberlo@uva.nl met daarin je motivatie en een korte samenvatting van je relevante ervaring en vaardigheden.

We kijken ernaar uit om jouw aanmelding te ontvangen en om je wellicht te mogen verwelkomen als nieuw bestuurslid!

• Kring Culturele Antropologie: secretaris, penningmeester

Wil je na de studie betrokken blijven bij antropologie en bij de UvA? Dan is de positie van bestuurslid van de kring Culturele Antropologie (ANCA) iets voor jou. ANCA organiseert onder andere lezingen en bijeenkomsten voor alumni. De laatste jaren hebben we bijdragen geleverd aan Alumni Talks, over Brexit en Migratie. Ook hebben we regelmatig lezingen georganiseerd in SPUI25.

Door het vertrek van een aantal bestuursleden zijn er vacante posities binnen het bestuur ontstaan voor onder andere de rollen secretaris en penningmeester. Van nieuwe bestuursleden vragen we om mee te denken over onderwerpen voor lezingen en het bereiken en actief betrekken van alumni bij onze kring. Vergaderingen vinden ongeveer één keer in de twee maanden plaats.

Wil je meer weten over de kring Culturele Antropologie? Neem contact op met voorzitter Marijke Schrier via marijkeschrier@hetnet.nl of telefoonnummer 0654695943. Wil jij ons bestuur komen versterken? Stuur dan je sollicitatie op naar marijkeschrier@hetnet.nl met daarin je motivatie en een korte samenvatting van je relevante ervaring en vaardigheden.

• Kring Europese Studies: voorzitter, penningmeester

In het bestuur van de Kring Europese Studies (KES) zijn er twee bestuursfuncties vrijgekomen: voorzitter en penningmeester. De KES organiseert een aantal keer per jaar evenementen met actuele thema's om verbinding te houden met de alumni en de vakgroep.

Vind je het leuk om mee te denken over activiteiten voor alumni en om je interesse in Europese ontwikkelingen actief in te zetten? Mail dan een korte motivatie naar elisabeth.vannoort@gmail.com.

• Kring Psychologie: nieuwe bestuursleden gezocht

Het alumnikringbestuur Psychologie zoekt nieuwe leden. Het doel van de kring is om de band voort te zetten en te intensiveren tussen UvA Psychologie en de studenten die er hun BSc  en/of MSc hebben gehaald. Het bestuur organiseert evenementen zoals een retrospectief over Walter Everaerd, een wetenschapsmiddag met Eric-Jan Wagenmakers en ondernemen in de psychologie met Thijs Launspach & Marissa van der Sluis. Wij organiseren psychologiebreed, met oog voor de verschillende programmagroepen en leeftijdscategorieën.

Lijkt het jou interessant hieraan bij te dragen (creatief en organisatorisch) of wil je meer weten? Laat het weten via: alumnikring-psy-fmg@uva.nl of Brenda Jansen: B.R.J.Jansen@uva.nl.