Waarom zouden jongeren tussen de 12 en 18 jaar losse historische feiten moeten kennen? Wat leer je nu eigenlijk van geschiedenis? Hoe maak je het verleden relevant voor jonge mensen? En: hoe leer je ze dat geschiedenis niet een vaststaand verhaal is maar een constructie van het verleden, gemaakt door en voor mensen uit het heden? Reken maar dat dat een hele uitdaging is! Lijkt je het leuk om in de praktijk aan de slag te gaan met deze uitdagingen en jonge mensen in te wijden en rond te leiden in de geheimen en verhalen van geschiedenis? Dan is de Lerarenopleiding Geschiedenis en staatsinrichting iets voor jou!
Tijdens de master leer je hoe je je kennis van Geschiedenis en staatsinrichting kan omzetten in onderwijs voor jonge mensen. Daarnaast krijg je een basis in pedagogiek en onderwijskunde. Het geleerde breng je meteen in de praktijk tijdens je stage op een middelbare school.
Kleinschalig
Praktisch
Flexibel
Tijdens de opleiding word je begeleid door verschillende typen docenten. Een groot deel werkt zelf ook als leraar in het voortgezet onderwijs. Anderen werken als onderwijskundige of als onderzoeker aan de universiteit.
Na je studie kan je meerdere kanten op. De meeste afgestudeerde studenten gaan direct aan de slag als leraar in het voortgezet onderwijs. Sommigen werken na hun studie bij de overheid of gemeente, als toetsdeskundige bij het CITO of als schrijver van lesmateriaal bij een uitgeverij.
Laat je gegevens achter en ontvang meer informatie over deze opleiding in je mail.