For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

Dr. M.L. (Mark) van der Veen

Faculty of Economics and Business
Section Strategy & International Business
Photographer: Ineke Oostveen

Visiting address
  • Plantage Muidergracht 12
  • Room number: M3.01
Postal address
  • Postbus 15953
    1001 NL Amsterdam
  • Profile

    Positions

    Head of the section International Strategy and Marketing,
    Director of the Amsterdam Graduate School of Business, 

    Research programme

    Strategy and Marketing

    Research interests

    corporate social responsibility; CSR strategy and green marketing

    Dissertation title

    The Organization of Greening, Erasmus Universiteit Rotterdam, 2007

  • Other activities

    Various activities

     

  • Links
  • Publications

    2002

    • Bouma, J., & van der Veen, M. L. (2002). Wanted: A Theory for Environmental Management Accounting. In M. Bennett, J. J. Bouma, & T. Wolters (Eds.), Environmental Management Accounting: Informational and Institutional Developments (pp. 279-290). Dordrecht: Kluwer Academic Publischers. [details]
    • Kolk, A., & van der Veen, M. L. (2002). Dilemmas of balancing organisational and public interests: how environment affects strategy in Dutch main ports. European Management Journal, 20(1), 45-54. [details]

    2000

    • Peelen, E., & van der Veen, M. (2000). Behoedzaamheid troef bij milieumarketing. Tijdschrift voor Bedrijfsadministratie, 104(1232), 151-156. [details]
    • van der Veen, M. (2000). Environmental management accounting. In A. Kolk (Ed.), Economics of Environmental Management (pp. 155-175). Harlow: Financial Times Prentice Hall. [details]
    • van der Veen, M. (2000). Management accounting voor een maximaal milieurendement. Tijdschrift voor Bedrijfsadministratie, 104(1232), 164-173. [details]

    1998

    • Langerak, F., Peelen, E., & van der Veen, M. (1998). Exploratory results on the antecedents and consequences of green marketing. Journal of the Market Research Society, 40(4), 323-335. [details]
    • Langerak, F., Peelen, E., & van der Veen, M. (1998). Exploratory results on the antecedents and consequences of green marketing. Journal of the Market Research Society, 4(40), 323-336. [details]

    2006

    • van der Veen, M. L., & Kolk, A. (2006). MVO rapportage. In L. Moratis, & M. van der Veen (Eds.), Basisboek MV: maatschappelijk verantwoord ondernemen (pp. 227-236). Assen: Van Gorcum.
    • van der Veen, M. L., & Moratis, L. (2006). Een introductie tot maatschappelijk verantwoord ondernemen. In L. Moratis, & M. van der Veen (Eds.), Basisboek MVO: maatschappelijk verantwoord ondernemen (pp. H. 1). Assen: Van Gorcum.

    2004

    • Kolk, A., & van der Veen, M. L. (2004). Rapportage van maatschappelijke presentaties. In M. van der Veen (Ed.), MVO & communicatie (pp. 80-90). Utrecht / Zutphen: ThiemeMeulenhoff.
    • van der Veen, M. L., & Kolk, A. (2004). Maatschappelijk verantwoord ondernemen. In M. van der Veen (Ed.), MVO & communicatie (pp. 1-13). Utrecht / Zutphen: ThiemeMeulenhoff.

    2002

    • Kolk, A., van der Veen, M. L., Hay, K., & Wennink, D. (2002). KPMG International Survey of Corporate Sustainability Reporting 2002. De Meern: KPMG. [details]

    2001

    • Theodori, D., de Groot, C. P., le Feber, M., & van der Veen, M. L. (2001). Vermindering van oplosmiddelengebruik in de scheeps- en jachtbouw. Stand der Techniek. Doetinchem: Elsevier Bedrijfsinformatie. [details]

    1998

    • Peelen, E., Langerak, F., & van der Veen, M. (1998). Milieu voor marketeers geen hot item, onderzoek naar factoren die milieumarketing stimuleren. Tijdschrift voor Marketing, november, 48-50. [details]

    2010

    • Moratis, L., & van der Veen, M. (2010). Basisboek MVO: maatschappelijk verantwoord ondernemen. - 3e, volledig herziene dr. Assen: Van Gorcum. [details]

    2005

    • Kolk, A., van der Veen, M. L., Pinkse, J. M., Fortanier, F. N., Peters, S., & Extercatte, C. (2005). KPMG International Survey on Corporate Responsibility Reporting 2005. Amsterdam: KPMG.

    2000

    • van der Veen, M. L., & Walhain, S. P. (2000). Costs and Benefits of various regulatory options and the economic effects of a possible Decopaint-Directive. In EU VOC project. In Decopaint, study on the potential for reducing emissions of volatile organic compounds (EC DG Environment Tender E1/ETU/980084) (pp. 229-254). Amsterdam / Dublin: Chemiewinkel, Enterprise Ireland / WIMM. [details]

    1998

    • Peelen, E., Langerak, F., & van der Veen, M. L. (1998). Milieu voor marketeers geen hot item. Tijdschrift voor Marketing, november, 48-50. [details]
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Ancillary activities
    No ancillary activities