For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

T. (Thomas) Klijnstra MSc

Faculty of Social and Behavioural Sciences
Powl Docenten ILO
Photographer: Thomas Klijnstra

Visiting address
  • Nieuwe Achtergracht 127
Postal address
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Contact details
  • Publications

    2024

    • Klijnstra, T., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). Teachers' professional growth in teaching students’ social scientific reasoning. Teaching and Teacher Education, 152, Article 104783. Advance online publication. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104783
    • Klijnstra, T., Stoel, G., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). Design Principles for Promoting Students’ Social Scientific Reasoning About Social Problems. The Journal of Social Studies Research. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/23522798241238459

    2023

    2022

    2017

    2023

    • Klijnstra, T., Stoel, G., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Educative curriculum materials that can promote students’ social scientific reasoning. Paper presented at EARLI, Thessaloniki, Greece.
    • Klijnstra, T., Stoel, G., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). De professionele groei van docenten in het onderwijzen van sociaalwetenschappelijk redeneren. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2023, Amsterdam, Netherlands.
    • Klijnstra, T., Stoel, G., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Teachers' professional growth in teaching social scientific reasoning. Poster session presented at EARLI, Thessaloniki, Greece.

    2022

    • Klijnstra, T., Ruijs, G. J. F., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). From Gut to Mind: Towards a Learning Progression of Students Social Scientific Reasoning. Paper presented at AERA, San Diego, United States.
    • Klijnstra, T., Ruijs, G. J. F., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Making reasoning about social problems sustainable - Educative curriculum materials to promote students’ social scientific reasoning. Paper presented at EARLI SIG13 conference 'Creating Democratic Societies – Making Democracy Sustainable, Kristiansand, Norway.
    • Klijnstra, T., Stoel, G. L., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Van onderbuik naar verstand: de ontwikkeling van een progressiemodel voor het sociaalwetenschappelijk redeneren van leerlingen. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2022.

    2021

    • Klijnstra, T. (2021). Reasoning about social problems: identifying students’ learning progression. Paper presented at Dag van de Sociologie 2021.

    Talk / presentation

    • Klijnstra, T. (speaker) (5-10-2022). Redeneren over maatschappelijke vraagstukken: van onderbuik naar verstand, ResearchED Laren 2022.
    • Ruijs, G. (speaker) & Klijnstra, T. (speaker) (16-6-2022). Leren redeneren over maatschappelijke problemen, Docentendag Maatschappijleer 2022.
    • Klijnstra, T. (speaker) (28-3-2022). Workshop: redeneren over maatschappelijke problemen bij maatschappijwetenschappen, Landelijke LIO-dag 2022 Maatschappijleer, Amsterdam.
    • Klijnstra, T. (speaker), Ruijs, G. (speaker), Stoel, G. (speaker) & van Boxtel, C. (speaker) (25-3-2022). Symposium: Redeneren over maatschappelijke problemen: ontwikkeling en implementatie van didactische aanpakken bij Maatschappijwetenschappen, Symposium docenten Maatschappijwetenschappen: Redeneren over maatschappelijke problemen: ontwikkeling en implementatie van didactische aanpakken bij Maatschappijwetenschappen, Amsterdam.
    • Klijnstra, T. (speaker) & Ruijs, G. (speaker) (12-5-2021). Leren redeneren over maatschappelijke vraagstukken, Conferentie Taalsteun in het Vakonderwijs - SLO.
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Ancillary activities
    • No ancillary activities