1 september 2016
Het gaat om onderwijs voor professionals, met (minimaal) een hbo- of wo-bachelordiploma en een aantal jaren werkervaring. De eerste programma’s zijn Content Marketing, Digitale Marketing & Communicatie, Event Design en Future of Work.
Binnen de executive programma’s worden actuele en maatschappelijk relevante thema’s belicht vanuit verschillende invalshoeken, en vanuit zowel de theorie als de praktijk. Deelnemers krijgen op die manier een helder beeld van ontwikkelingen, mogelijke problemen en oplossingen binnen hun vakgebied. De verkregen inzichten en kennis kunnen zij direct toepassen in hun werkpraktijk. Het onderwijs wordt gegeven door ervaren onderzoekers en hoogleraren van de UvA. Daarnaast zijn er bijdragen van tal van gastsprekers vanuit zowel toonaangevende, grote als kleine, innovatieve organisaties.
De AAGS is onderdeel van de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de UvA. Onder deze faculteit vallen de disciplines Communicatiewetenschap, Antropologie, Politicologie, Sociologie, Sociale geografie, Planologie, Psychologie, Pedagogiek en Onderwijskunde. De eerste AAGS-programma’s horen bij de thema’s digitalisering van de media en toekomst van werk. Diverse andere thema’s zoals - leefbaarheid van steden en medische psychologie - zijn in ontwikkeling.