Op zaterdag 12 oktober start de UvA Alumniweek met een inspirerend programma. Edith Hooge, voorzitter van het College van Bestuur, heet de genodigden van harte welkom. Vervolgens verzorgt Sennay Ghebreab, hoogleraar Socially Intelligent AI, een keynotelezing. De presentatie van het openingsprogramma is in handen van schrijver en theatermaker Abdelkader Benali. De UvA Alumniweek viert het sterke internationale netwerk van invloedrijke leiders, vernieuwers en visionairs, die wereldwijd positieve verandering teweegbrengen. We zijn trots dat jij als UvA-alumnus onderdeel bent van deze gemeenschap en samen met jou maken we sinds 1632 wereldwijd het verschil.
Kerngegevens van evenement Alumniweek - Kom naar de opening van de UvA Alumniweek!
12 oktober 2024
13:00 -14:15
Foto door Kirsten van Santen
Sennay Ghebreab

Sennay Ghebreab is hoogleraar Sociaal-Intelligente AI aan de Universiteit van Amsterdam, programmadirecteur van de Master Informatiekunde, en oprichter en wetenschappelijk directeur van het Civic-AI Lab. Hij geeft tijdens de opening een keynote over de kracht van betrokkenheid.

Abdelkader Benali

Abdelkader Benali is schrijver, (televisie)presentator en theatermaker. Hij won onder andere de Libris Literatuurprijs. Benali was in academisch jaar 2018-2019 Honorary Fellow aan de Faculteit der Geesteswetenschappen van de UvA.

Roeterseilandcampus - gebouw A

Nieuwe Achtergracht 166