Tijdens deze bijeenkomst gaan we dieper in op de rol van data science om de grote uitdagingen van nu en de toekomst aan te gaan.
Kerngegevens van evenement Alumniweek: Amsterdams Universiteitsfonds Impact Talk
12 oktober 2024
10:30 -13:00
REC Impact

Enthousiast? Schrijf je hier meteen in!

Centraal staat het succesvolle instituut Analytics for a Better World (ABW), een gezamenlijk initiatief van de Amsterdam Business School en technologiebedrijf ORTEC.

Making the World a Better Place
ABW helpt (inter)nationale NGO’s om door middel van AI en Optimization zo effectief mogelijk hun werk te doen en hun impact te vergroten. ABW heeft inmiddels wereldwijd meer dan 26 projecten afgerond met 14 non-profit partners. Zo heeft ABW meegewerkt aan het optimaliseren van de food supply chain van World Food Programme, waardoor nu miljoenen meer mensen gevoed kunnen worden. Ook is de toegankelijkheid van waterputten, zorgposten en (mobiele) vaccinatieklinieken verhoogd door optimale locaties en routes te berekenen. Tot slot berekende ABW voor The Ocean Cleanup optimale vaarroutes berekend, zodat de oceanen sneller plasticvrij gemaakt kunnen worden.

Meld u aan om meer te horen over deze en andere inspirerende projecten waaraan ABW een belangrijke bijdrage heeft kunnen leveren.

• Inloop vanaf 10:30 in REC Impact, Gebouw J/K

• Welkom door prof. dr. Edith Hooge (Voorzitter van het College van Bestuur UvA)

• Presentatie prof. dr. ir. Dick den Hertog (UvA en ABW) en Robert Monné (ABW)

• Interview met Michael van Duijn (CEO ORTEC)