Binnen de UvA werken onderzoekers van alle faculteiten samen om interdisciplinair onderzoek te doen naar duurzamere productie en consumptie en naar de noodzakelijke systeemtransitie. Het brede profiel van de UvA is in dit opzicht een goede match met veel duurzaamheidsvraagstukken die een interdisciplinaire aanpak vragen. De UvA heeft veel van deze disciplines in huis.
Kerngegevens van evenement Alumniweek - Interdisciplinair duurzaamheidsonderzoek aan de UvA – de laatste inzichten
17 oktober 2024
17:00 -19:00

Enthousiast? Schrijf je hier meteen in!

In deze bijeenkomst presenteren UvA-onderzoekers recente uitkomsten van hun onderzoek. Dr. Joeri Sol vertelt over het economische waardeverlies van het uitsterven van soorten en ir. Nienke Leenders deelt haar bevindingen op het gebied van chemische kledingrecycling.

Bij wijze van sneak preview wordt bijzondere aandacht gegeven aan het interdisciplinaire onderzoek naar klimaatverandering dat in november officieel gelanceerd wordt. Vorig jaar heeft rector Peter-Paul Verbeek op dit onderwerp een versnelling aangekondigd. Prof. mr. André Nollkaemper heeft deze onderzoeksagenda sinds januari 2024 ontwikkeld in zijn rol als universiteitshoogleraar International Law and Sustainability.

Sprekers

• Prof. mr. Andre Nollkaemper, universiteitshoogleraar International Law and Sustainability

• Dr. Joeri Sol, universitair docent Entrepreneurship and Innovation

• Ir. Nienke Leenders, PhD-student Industrial Sustainable Chemistry