We hebben tegenwoordig eindeloos veel data over cultureel erfgoed. Het gebruik van kunstmatige intelligentie kan ons helpen hier wegwijs in te worden. Je leert er meer over tijdens deze Alumniweek-bijeenkomst.
Kerngegevens van evenement Alumniweek - A Vision for Widespread AI in Cultural Heritage (EN)
12 oktober 2024
16:00 -17:00
Copyright: Ilvy Njiokiktjien voor The New York Times

Enthousiast? Schrijf je hier meteen in!

Sprekers

Robert G. Erdmann is hoogleraar Natuurkunde en Conservering en Restauratie van Cultureel Erfgoed aan de Universiteit van Arizona en werkt daarnaast bij het Rijksmuseum. Zijn werk richt zich op drie hoofddomeinen: hij ontwikkelt nieuwe beeldvormingstechnieken voor culturele erfgoedobjecten; werkt intensief aan het toepassen van beeldwetenschap, materiaalkunde en kunstmatige intelligentie om inzichten te verkrijgen uit enorme multimodale beeldgegevenssets voor cultureel erfgoed. en ontwikkelt interactieve webgebaseerde visualisaties om deze inzichten over te brengen naar kunsthistorici, restauratoren, wetenschappers en het algemene publiek.

Yanti Danoekoesoemo is UvA-alumnus, presentator, wetenschapscommunicator en interviewer. Zij modereert deze sessie.

Roeterseilandcampus - building B/C/D (entrance B/C)

Nieuwe Achtergracht 166
1018 WV Amsterdam