De polarisatie in de samenleving neemt toe. Tijdens de opening van het nieuwe academische jaar hielden collegevoorzitter Geert ten Dam en burgemeester Femke Halsema een pleidooi voor respect, begrip en ruimte voor het onderlinge debat, binnen én buiten de universiteit. Juist academici moeten een constructieve dialoog mogelijk maken.
Kerngegevens van evenement Opening academisch jaar 2023-2024: Pleidooi voor tolerantie
4 september 2023
14:30 -16:15

• Collegevoorzitter Geert ten Dam over tolerantie en academische vrijheid